training Teambuilding met de juiste communicatie
Inhoud:
Een training gericht op teamontwikkeling bij nieuwe/ineffectieve teams en teamconflicten. Er kunnen bij de kleinste misverstanden al conflicten ontstaan. Wanneer deze conflicten niet op de juiste manier worden opgelost kan dit problemen opleven op de werkvloer. Men weet niet hoe hij/zij kritiek moet leveren, en de ontvanger krijgt ineens opmerkingen naar zich toe waarvan ruzies kunnen ontstaan. Door deze training zal de samenwerking verbetert worden, en leren mensen hoe ze met verschillende soorten persoonlijkheden moeten omgaan.
Voorbeeld van het trainingsprogramma: (hoofdstukken)
- inzicht in teamconflicten
- Inzicht in stijlen van conflicthantering
- succesvol functioneren als team
- huidig functioneren en gewenst
- functioneren van uw eigen team
Het trainingsprogramma kan worden gecombineerd met andere trainingen (hoofdstukken)
Resultaat:
Wanneer u deze training Teambuilding met de juiste communicatie heeft gevolgd staat u steviger in uw schoenen en kunt u een afgewogen keuze maken. Wanneer u deze cursus Teamconflicten Vermijden heeft gevolgd staat u steviger in uw schoenen en kunt u een afgewogen keuze maken. Conflicthantering is in veel situaties inzetbaar of het nu gaat om een opgelopen meningsverschil, een ruzie of een groter arbeidsconflict. Het maakt niet uit om welke persoon het gaat: een leidinggevende, een "ondergeschikte" of een andere collega. Dat betekent niet, dat het nodig is bij ieder meningsverschil een beroep te doen op u als conflictbeheerder. Deze training biedt vooral een oplossing in die situaties, waarin betrokkenen niet meer goed in staat zijn het probleem samen te bespreken (als de communicatie verstoord is). BV&T biedt resultaatgerichte cursussen aan met als doel positieve verandering. We ondersteunen u met de juiste afstemming van deze cursus Conflicthantering. Door tijdens de cursus de deelnemers voortdurend te spiegelen, te observeren en gevraagd van feedback te voorzien. Hierbij krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag. Om dit resultaat te behalen maken vooraf aan de cursus een uitgebreid plan van aanpak waarin de eindtermen worden opgenomen.
BV&T biedt resultaatgerichte cursussen aan met als doel positieve verandering. We ondersteunen u met de juiste afstemming van deze training Teambuilding met de juiste communicatie. Door tijdens de cursus de deelnemers voordurend te spiegelen, te observeren en gevraagd van feedback te voorzien. Hierbij krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag.
training Teambuilding met de juiste communicatie
Prijs per groep, uw voordeel:
Conflict Vermijding ISO Kwaliteit
Zijn er binnen uw organisatie meerdere medewerkers met ongeveer dezelfde cursus leervraag voor training Teambuilding met de juiste communicatie? Dan is een groepscursus voor deze training de ideale optie. traint op alle niveaus in elke organisatie. Wij maken elke opleiding opmaat, hierbij kunnen we accenten leggen op de door u aangegeven onderwerpen. De praktijk en maatwerk is het uitgangspunt . Zo ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Met verzorgt met veel passie deze training Teambuilding met de juiste communicatie. U krijgt antwoord op iedere cursussvraag met als resultaat een uniek, voor u op maat gemaakt cursusstraject met daarbij altijd een flexibele agenda (strippenkaart).
Bereken uw eigen training:
Vraag naar de mogelijkheden 088-7744333Bereken uw eigen IN-Company training. Selecteer uit Ontwikkeling (opstart), Met Intake en/of volledig Maatwerk (basis) |
Hieronder staat de totaalsom van uw berekening. |
Klik op offerte of vergelijken.
|
Uw Doelstelling staat voorop:
Vooraf aan de training zal de doelstelling van de organisatie en per deelnemer worden gevraagd. Deze informatie zal worden verwerkt in de lesstof. Deelnemers krijgen tijdens de training praktijkoefeningen die de docent uit de doelstellingsformulier heeft gefilterd. Tevens wordt vooraf aan de training de vraagstukken, leergebieden en volgorde met u afgestemd.
Verdeling van deze training:
Verwachte startdatum cursus : | In-company opstart training: twee/drie weken. |
Groepsindeling: | 2 tot 12 deelnemers per groep. |
Afstemming: | Uw doelstelling, (bespreekbaar). |
Planning: | 1 dag(delen) X 6uren ~ (Wekelijks? Strippenkaart?) |
In-Company Investering: | € 960,- Groepsprijs. (Eén prijs per groep) |
Ontwikkeling (zie eigen berekening): | vanaf € 200,- (normaal start BV&T met ontwikkeling - intake - maatwerk a € 450,-) |
Deelnemersprijs: | € 129,- |
Certificaat + Registratie: | € 49,- |
Uw gekozen Teambuilding met de juiste communicatie training. |
Aantrekkelijk investeringsvoordeel
In Company cursussen bieden aantrekkelijke investeringsvoordelen. BV&T werkt met een vast dag(deel) tarief voor In Company cursussen, veelal minder dan de investering van een open cursus.
training Teambuilding met de juiste communicatie
Reacties ~ Recensies ~ Referenties
Wanneer kiest voor Conflict
BV&T is 15 jaar actief. Tussen de referenties zitten klanten vanaf het eerst uur.
Na elke training/cursus of opleiding houden wij een uitvoerige evaluatie. Met de klant evalueren wij tussentijds en achteraf. De deelnemer kan altijd contact met ons opnemen (eventueel via APP) en na de training wordt het evaluatieformulier ingevuld. Daaruit zijn de volgende punten naarvoren gekomen.
Algemeen:
Tijdens de training Teambuilding met de juiste communicatie stimuleert de trainer de deelnemers om de opgedane kennis en vaardigheden van de training Teambuilding met de juiste communicatie ook na het traject blijvend toe te passen. Gedurende en na afloop van de cursus geeft de trainer u tevens terugkoppeling, zodat de in gang gezette ontwikkelingen in de praktijk kunnen worden gewaarborgd.
Scania Productions BV (Zwolle)
De opleiding is praktijkgericht. Goed toepasbaar binnen het bedrijf. Merkbaar verschil op de werkvloer.
Carinova
Cursussen worden goed verspreid over een afgesproken periode. Goede combinatie van theorie en praktijk. De docenten zijn zeer ervaren en enthousiast en bieden kandidaten persoonlijke aandacht.
Industrie Centraal Staal
BV&T verzorgd een interessante cursus met veel ruimte voor voorbeelden uit de praktijk. Actieve trainingen. Persoonlijke aandacht. Boven onze verwachtingen!
AWA
Zeer betrokken organisatie.
Parkmobile
BV&T maakt duidelijk verschil binnen de organisatie.
Teijin Aramid
We zijn al vanaf 2002 bij BV&T en dit zal in de toekomst ook nog wel zo blijven. BV&T archiveert 100% waardoor blijven groeien!
Recensies Cursisten
Paul B.
BV&T opleiding en advies.
De trainingen zijn doelgericht. De docent was zeer deskundig en goed in staat om duidelijk zijn kennis over te dragen.
Victor
Uitstekend verzorgde cursus met een uiterst professionele docent.
Anoniem
Uitstekende training op locatie. Een docent die weet waar hij over praat. Een goede balans tussen theorie en praktijk. Niets op aan te merken.
Jorrit S.
Na een aantal communicatietrainingen van BV&T te hebben gevolgd sta ik steviger in mijn schoenen.
Chantal
De trainingen sporen je er op aan om meer uit jezelf te halen. Ik ben zeer tevreden.
Eliene. V
Een goede training die inzicht geeft in jouw houding en opstelling invloed heeft op het functioneren. Zeker een aanrader.
Jori
Niets op aan te merken.
Anoniem
Voor mijn werk heb ik de training interviewtechnieken gevolgd en merk daadwerkelijk verschil. We gaan net even dat stapje verder en dat heeft me tot nu toe veel opgeleverd!
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training conflict vermijding Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass conflict vermijding. MT Kader Trainingen: Teambuilding met de juiste communicatie. ZZP of Freelance Vacature voor: team conflict. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: team conflict conflict vermijding. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen team conflict conflict vermijding. Groningen, Utrecht, Amsterdamtraining Teambuilding met de juiste communicatie
Verbonden Partners:
Bureau Bvtgroep http://www.bvtgroep.nl
Bureau Bvtopleiding http://www.bvtopleiding.nl
Bureau Bvent http://www.bvent.nl
Bureau Training-voor-bedrijven http://www.training-voor-bedrijven.nl
Bureau Malestein http://www.malestein.net
Bureau Uptodatekwaliteit http://www.uptodatekwaliteit.nl
Bureau Urlchains http://www.urlchains.com
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training conflict vermijding Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass conflict vermijding. MT Kader Trainingen: Teambuilding met de juiste communicatie. ZZP of Freelance Vacature voor: team conflict. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: team conflict conflict vermijding. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen team conflict conflict vermijding. Groningen, Utrecht, AmsterdamUw rust in leiderschap
Duidelijkheid
Niets is complex
Training geven
ICT en Social Trainingen
Medewerker Vermijding Kwaliteitstrainingen
Optimale Communicatie
Training incompany
Klant Waardering 9,8
Initiatief, Duidelijkheid,
training Teambuilding met de juiste communicatie
Coachen en Teambuilding
-What gets measured and reviewed, gets done-
Coachingsvaardigheden vormen de basis van performance management. Deze vaardigheden worden dagelijks gebruikt tijdens het werk terwijl er bij het stellen van doelen en het evalueren vaak sprake is van momenten.
Coachen / opvolgen is gericht op het signaleren en oplossen van knelpunten in de taakuitvoering van de medewerker. Om die knelpunten op een effectieve en motiverende wijze op te lossen wordt gebruik gemaakt van de coachingsmethodiek. Coaching is derhalve een fundamenteel onderdeel / attitude in de twee fase (just D.O.E. it) van het performance management model.
Achtereenvolgens besteden we aandacht aan:
vijf fasen in het coachingsproces te weten:
bewustzijn en verantwoordelijkheid
toekomstbeeld
realiteitstoetsing
opties
acties
de rol als coach
verbetering van de effectiviteit via coaching en begeleiding
het geven van feedback
het creeren van een ondersteunend klimaat
De essentie van coachen
Essentieel bij coaching is zelfsturing. De medewerker moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen hij doet en niet iets doen omdat een ander het zegt. In het coachingsproces worden vijf fasen onderscheiden:
bewustzijn en verantwoordelijkheid
doel (toekomstbeeld)
realiteit (heden) en realiteitstoetsing
opties
plan (acties)
Schematisch ziet dit er als volgt uit:
Bewustzijn
Iemand dit zich niet bewust is van wat hij doet, kan ook niet reflecteren op zijn handelen. En zonder die reflectie kan hij zijn handelen niet systematisch verbeteren. Het blijft dan trail en error, vooruitgang is afhankelijk van het toeval en kan zo weer tenietgedaan worden. Bewustzijn wordt ontwikkeld door vragen te stellen. Een manager die een medewerker coacht kan, om bewustzijn te ontwikkelen, de volgende vragen stellen:
vind je deze klus leuk?
welke kwaliteiten kun je erin kwijt?
wat vind je moeilijk
voel je je erbij gespannen of ontspannen?
hoe reageer je op spanning?
Het zijn vragen die om informatie vragen, niet om een oordeel. Waarom vragen zijn in deze fase uit den boze. Zij leiden tot analyse en niet tot waarnemen. Vraagstellingen moeten erop gericht zijn dat de medewerker zich voortdurend afvraagt hoe een en ander in elkaar steekt.
Verantwoordelijkheid
Coaching is erop gericht verantwoordelijkheid bij medewerkers te ontwikkelen. Coaching appelleert aan initiatief en creativiteit en niet aan afhankelijkheid. Dat betekent dat een goede coach bij uitstek iemand is die ook zelf verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag.
Stap twee van de coach is de medewerker ondersteunen in het nemen van verantwoordelijkheden. Verantwoordelijkheid ontwikkelen bij medewerkers kan je door met hen in gesprek te gaan over de uitdagingen die zij zichzelf willen stellen.
Doel
Het uiteindelijke doel van elke coachende interventie is dat mensen actief de toekomst vormgeven. Het verleden is gepasseerd en onveranderbaar. Bij coaching wordt heel sterk inspiratie ontleend aan een uitdagend beeld van hetgeen we willen creeren, bijvoorbeeld: Wij willen de Randstad van de schoonmaakbranche worden. Vragen die de coach kan stellen:
wat wil je bereiken?
hoe stel je je het eindresultaat concreet voor?
op welk termijn wil je dat gerealiseerd hebben?
welke zijn belangrijke indicatoren om aan af te meten of je dat resultaat bereikt hebt?
Realiteits(toetsing)
Een van de moeilijkste lessen bij coaching is het ontwikkelen van vermogen om de huidige werkelijkheid te herkennen zoals ze is en haar te accepteren zoals ze is. Indien het ideaalbeeld te veel afwijkt van de huidige werkelijkheid moet je voorkomen dat je vervalt in onmacht. Reageren op onmacht is in dit verband een belangrijke vaardigheid voor de coach. Uitingen van onmacht zijn opmerkingen als:
dat kan/mag niet
zo gaat het niet
de directie gaat daar nooit mee akkoord
dat gaat te veel kosten
daar hebben we de tijd niet voor
Een standaardbeweging van de coach is in deze situatie de Wat als aanpak. Stel dat de directie wel akkoord gaat, hoe pakken we het dan aan?.
OptiesBij het bepalen van acties worden eerst enkele alternatieven op een rijtje gezet. De coach kan dit proces ondersteunen door vragen in de trant van:
wat voor mogelijkheden zie je? wat zijn daarvan de voors en tegens? welke alternatieven brengen het eindresultaat het meest dichtbij?
Plan Vervolgens wordt de vraagstelling van de coach gerichter. Niet Wat zou je kunnen doen?, maar: Wat ga je doen?. Dat is een vraagstelling die tot een echt besluit leidt.
De rol als coach
Coachen is in termen van de hoeveelheid te besteden tijd, maar eveneens in termen van de te behalen winst, de belangrijkste van de drie onderdelen van performance management. De voortgangsgesprekken geven de leidinggevende en de medewerker de mogelijkheid om samen naar het bereiken van de kerndoelen toe te werken. Ze bieden mogelijkheden voor directe en onmiddellijke feedback van hetzij de leidinggevende of de medewerker met betrekking tot het functioneren. Als zodanig richten deze besprekingen zich op de individuele bijdrage (hoe) aan de kerndoelen en vormen zij de start van een doorlopende evaluatiefase.
Een eenvoudige drie-staps-benadering kan de leidinggevende hierbij behulpzaam zijn:
bespreek de voortgang;
analyseer het functioneren;
coach en begeleid voor verbetering.
Bespreek de voortgang
De eerste stap is het vergelijken van de feitelijke output met de gewenste, om vast te stellen of er een verschil bestaat en zo ja, welk. Er moet informatie worden verzameld uit geschikte bronnen, zoals: reviews, (uren)budgetten, ervaringen, gebeurtenissen, etc.. Deze informatie moet worden vergeleken met de meetpunten die in de kerndoelstellingen zijn opgenomen. Afhankelijk van de doelen kan het nodig zijn om met andere partijen te praten, bijvoorbeeld klanten (interne en externe) en/of collega's. Het belangrijkste hierbij is dat de informatie feitelijk is. Persoonlijke meningen, gevoelens, speculaties, 'van horen zeggen', etc. moeten worden vermeden. Het doel is het verkrijgen van inzicht in het huidige functioneren aan de hand van (de) duidelijk gedefinieerde doelstellingen en een eventueel 'probleem in het functioneren' in de volgende stappen te gebruiken. Uiteraard is het van belang om de medewerker hier actief te bevragen (Wat heb je gedaan? Wat was het resultaat? Vind je dat voldoende? Wat heb je geleerd? Wat ga je doen om het de volgende keer nog beter te doen?)
Analyseer het functioneren
Als er een verschil is vastgesteld tussen feitelijke output en gewenste output, is de volgende stap voor de medewerker om met de hulp van de leidinggevende de oorzaken voor dit verschil te analyseren.
Deze analyse richt zich daarom vooral op de factoren die bijdragen aan een bevredigende of onbevredigende voortgang op weg naar het bereiken van de kerndoelstellingen. Het is de verantwoordelijkheid van de leidinggevende om de medewerker te helpen deze factoren te identificeren - dit is de coachende rol.
Kennis moet Beklijven
Conflict Vermijding ISO Kwaliteit
Onze kenmerken
BV&T zorgt voor een optimale kennisopname. Dit realiseren wij door middel van onze praktijkgerichte aanpak. Daarnaast geven wij vaak het advies om een training of cursus niet in enkele dagen achterelkaar te volgen, maar om deze over meerdere weken te verspreiden. Hierdoor zal de kennis namelijk beter opgenomen worden.
Traject op maat
Conflict Vermijding ISO Kwaliteit
Hoe wij werken
Wanneer u een training of cursus bij BV&T aanvraagt, zal deze op maat gemaakt worden. Dit houdt in dat u de inhoud van de training of cursus bepaalt. Op deze manier ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Tevens worden onze bedrijfsonderzoeken ook op maat gemaakt.